[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     


Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

beta 1.0

 Strona głowna   Rejestracja   Spis tematów   Drzewo wiadomości   Statystyka 

Ilość odpowiedzi w wątku: 8
Strona: 1 z 1
1










Szeregowy Alex Haessler

Cywil(3 wiadomości)
2004-12-21 13:20


Re: Messerschmitt Bf 109G-6
Witam,
Dobrze napisany artykuł, z maleńkim jednak zastrzeżeniem. Co miałeś na myśli pisząc o silniku DB 601E, a konkretnie o jego systemie dopalania?
O ile się orientuję, to jedynym powszechnie stosowanym sposobem na zwiększenie mocy silnika tłokowego (poza zastosowaniem sprężarki), było wyposażenie silnika we wtrysk alkoholu do cylindra (metanolu).
Czy mówiąc o dopalaniu miałeś to właśnie na myśli?

Pozdrawiam

Alex



Szeregowy WSZ-baku baku

Wielkorzadca(458 wiadomości)
2005-01-27 22:40


Re: Re: Messerschmitt Bf 109G-6
skad masz zrodla co do predkosci najlepszego modelu (690km) ja czytalem ze bylo to ok 710km
--
baku baku zkonektowany z gib gib gibonem



Szeregowy Miray

Komandos(67 wiadomości)
2005-08-01 16:09


Re: Messerschmitt Bf 109G-6
Sądzę, iż warto dodać inormacje o udziale Me - 109 w projekcie "Mistel", ale to tak na marginesie:P.
--
Wojna jest szaleństwem głupich
Leonardo da Vinci



Szeregowy Baskervill

Cywil(3 wiadomości)
2006-02-21 15:48


Re: Re: Messerschmitt Bf 109G-6
Na jednej z angielkich stron można znaleźć zdjęcie jednego z pototypów przed Bf- 109. Zamiast normalnego tylniego usterzenia- ster kierunku i ster wysokości było usterzenie w kształcie litery V, tak jak u amerykańskich f-117. Nie wiem czy to wogóle latało, ale wyglądało fajnie...
W 1939 roku był to chyba najlepszy myśliwiec na świecie, szybki, zwrotny, o niezłym pułapie. Ani polacy, ani francuzi, a może i anglicy nie mieli lepszych (chociaż spitfier.... ale to już tochę inna bajka). Ale i tak najważniejsi są piloci, nowicjusz za sterami Bf -109 nie zestrzeliłby nawet Pzl-11 z dobrym plotem w środku.
P.S. Czy ktoś wie gdzie można znaleźć rzetelne inormaje i Ił-2 bo, albo czytam zachwyty, jaki to był cudowny samolot, albo wrzuty, że najgorszy samolot sztumowy II wojny.......
--



Szeregowy Saber

Poborowy(26 wiadomości)
2006-03-30 20:12


Re: Messerschmitt Bf 109G-6
Jeden z fajniejszych samolotów II Wojny Światowej
--
Pozdro dla wszystkich!!!



Szeregowy Solkan

Cywil(6 wiadomości)
2006-07-06 15:30


Re: Re: Messerschmitt Bf 109G-6
dokładniej były dwa rodzaje dopalania.podtlenkiem azotu i tu uwaga nie czystym maetanolem lecz mieszaniną 50 procent wody i 50 procent metanolu. zbiornik znajdował się tuż za kabiną pilota.



Szeregowy Solkan

Cywil(6 wiadomości)
2006-07-06 15:36


Re: Re: Re: Messerschmitt Bf 109G-6
mówisz że w 1939 roku messerschmitt 109 był najlepszym myśliwcem,chodziło ci ogulnie, czy o wersje G-6(produkcja G-6 ruszyla między 1942/43)



Szeregowy Marines88

Wielkorzadca(385 wiadomości)
2006-11-16 19:39


Re: Re: Re: Re: Messerschmitt Bf 109G-6
Fajny i tyle tylko że był niemiecki i wykorzystywano go przeciw nam!
--
marines88 gg-8517886

Ilość odpowiedzi w wątku: 8
Strona: 1 z 1
1