[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona gwna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobr
Faq
Stratedzy
  
Aktualnoci
Akademia
Taktyka i strategia
Armie wiata
Technika
Zbrojownia
Synne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     


Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategw.

Wszelkie prawa zastrzeone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do poyczek

Blog technologiczny

beta 1.0

 Strona gowna   Rejestracja   Spis tematw   Drzewo wiadomoci   Statystyka 

Ilo odpowiedzi w wtku: 23
Strona: 3 z 3
1 2 3


Starszy szeregowy Miki tigerII

Wielkorzadca(2067 wiadomoci)
2006-12-12 11:44


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nieznane konstrukcje
Raczej to ja mam rację Pawko (spójrz do zbrojowni).

W 1938 Igor Sikorsy w USA również rozpoczoł prace nad śmigłowcami a w 1939 powstały już prototypy. W 1944 napewno juz ich urzywali (służyły one tylko w marynarce wojennej). Początkowe helikoptery miały marny zasięg prętkość oraz udźwig więc nie wiązał bym z nimi zbytnich nadziei. ale jednak chciałbym porozmawiać o czołgu Panther II oto jego historia i dane tachniczne z wikipedii:

Historia

W 1942 rozpisano kontrakt konstrukcyjny, mimo że pierwsze modele Pantery I dopiero schodziły z linii produkcyjnej. Głównym powodem było to, że opancerzenie Pantery I (przód: 80mm, boki: 40mm) wydawało się niewystarczające. Opancerzenie miało zostać powiększone do 100mm z przodu i 60mm po bokach. Plawnowano również przeróbkę podwozia. Równocześnie z rozpoczętym w 1943 rozwijaniem Tygrysa II , zaczęto planować Panterę II. Podobnie jak to miało miejsce przy Panterze i Tygrysie, również w przypadku tych dwóch czołgów części takie jak układ kierowniczy, przekładnie, zawieszenie i silnik miały pasować do obu typów, aby ułatwić produkcję części zamiennych i naprawy. Łączna waga wzrosła wskutek licznych modyfikacji do prawie 50 ton.

Planowano uzbroić Panterę II w nowe działo 75 KwK 42 L/100 lub 8,8 KwK 43 (bez ?hamulca wylotowego?). Ponadto miano użyć nowej wieży zaprojektowanej przez Rheinmetall i produkowanej przez Daimler-Benz, tak zwanej "szczupłej". Inne nowości to ulepszona aparatura celownicza używająca podczerwieni i optyczny miernik odległości. Jako napęd przewidziano nowe urządzenie Maybach-HL234 z ośmiobiegowym przełożeniem hydraulicznym. Pantera II była ciągle rozwijana i ulepszana. Szybko stało się jednak jasne, że z powodu braku zasobów, niemiecki przemysł zbrojeniowy nie był w stanie produkować nowego czołgu. 1945 powstał tylko jeden egzemplarz Pantery II (z wieżą Pantery I Ausf. G, czyli bez "szczupłej wieży"). Czołg ten został zdobyty przez armię amerykańską i przewieziony w celu testowania do "Aberdeen U.S. Army Providing Grounds" w stanie Maryland. Dziś można go zobaczyć w Muzeum Armii Pattona w Forcie Knox. Wiele doświadczeń z procesu konstrukcji Pantery II zostało uwzględnionych w Tygrysie II i innych pojazdach.

Dane techniczne

* masa całkowita: około 48000 kg
* jednostka napędowa: Silnik Maybach HL234 o mocy 900 KM
* prędkość maksymalna: 50 km/h
* uzbrojenie:
o armata KwK 43 L/71 kalibru 88 mm
o dwa uniwersalne karabiny maszynowe
* pancerz:
o przód: 100 mm
o boki kadłuba: 60 mm
o tył kadłuba: 60 mm
* załoga: 5 żołnierzy
--
Stawiać opór na ziemi a, rozstrzygnięcia szukać w powietrzu.

Oberleutnant Vincent Kania zgłasza gotowość do wykonania zadania.



Szeregowy Rommel_p39

Wielkorzadca(771 wiadomoci)
2006-12-21 20:01


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nieznane konstrukc
Wedle zapowiedzi ja również dołożę swoje 5 groszy do Pantery II.


Z wyglądu [poza wieżą] wiele się nie różniła od "jedynki", jeśli w ogóle się cokolwiek różniła. Kiedyś widziałem zdjęcia zrobione przez amerykańskiego żołnierza pokazujące zdobyty czołg, zdjęcia były podpisane "zdobyczny Panther II" ale że różnicy nie widziałem, to uznałem to za błąd w druku, że niby chodziło o "Panther I".
Z tym brakiem hamulca wylotowego to kiedyś się właśnie zastanawiałem jakie płynęłyby z tego powodu korzyści, ale jakoś nie wybrażam sobie żeby działo "acht-acht" miało lepsze osiągi bez hamulca, to jest jakiś absurd przecież.

Generalnie nie za dużo można o tym czołgu powiedzieć, bo i wiele innowacji w nim nie było, jedynie wspomniana wieża i grubsze opancerzenie. W ramach ciekawostki daję linka do modelu tego czołgu, już ze "szczupłą wieżą"

link

i tutaj zwróćcie uwagę na ciekawe jarzmo lufy - zdaje się że sama lufa mogła mieć również minimalny poziom bocznego odchyłu, bez konieczności obracania wieży. Nie znalazłem niestety szczegółowych informacji technicznych o obsadzeniu lufy w wieży Panther II, ale na podstawie rysunków można przypuszczać że to było w pewnym sensie jarzmo kuliste. Jeśli by tak rzeczywiście było to ta konstrukcja jest o wiele bardziej innowacyjna niż się powszechnie sądzi... co o tym myślicie?
--
"Jestem bogiem słońca, jestem bogiem wojny, jestem bogiem gońca, jestem bogiem wolnym"



Starszy szeregowy Miki tigerII

Wielkorzadca(2067 wiadomoci)
2006-12-21 20:24


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nieznane konst
Informacji poszukam. Chciałbym też podkreślić że prototypy z tego chyba czytałem nie odwzorowały wiernie planów konstruktorów. zacznę teraz szukać a przy okazji chciałbym wam przedstawić zdjęcia na którte jak patrze serce się kraja
Oto link:
http://powstanie-warszawskie-1944.ac.pl/pantera.htm
--
Stawiać opór na ziemi a, rozstrzygnięcia szukać w powietrzu.

Oberleutnant Vincent Kania zgłasza gotowość do wykonania zadania.



Kapral Pawko

Wielkorzadca(1232 wiadomoci)
2007-01-08 13:12


Panther II
Najpierw słowko o wieży:
Wieża "Schmalturm" - zaprojektowana w zakładach Daimler-Benz AG. Mniejsza od standardowej, zmieniony układ opancerzenia. Zastosowano jarzmo "Saukopfblende" (świński ryj). Miała być przystosowana do zabudowy noktowizora, stereoskopowego dalmierza.
Zamiast MG34 zastosowano StG44 z zakrzywioną lufą (gekrummten lauf).

a teraz o samym czołgu:
link krótka notka informacyjna
link projekt
link wieża "Schmalturm"

link Panther II z wieżą od Panther I Ausf G
link kompletowanie podwozia przy użyciu części z Tygrysa
link przeniesienie napędu
link podwozie w detalach
link
link kolejne detale, zwróćcie uwagę na kierownice i obrotowe peryskopy obserwacyjne
link Panther II w muzeum Fort Knox, zdemontowany drugi rząd kół nośnych, założone węższe gąsienice transportowe
--
Jeżeli ktoś wam powie, że dobra pamięć pomaga w życiu - walnijcie mu ode mnie.

Ilo odpowiedzi w wtku: 23
Strona: 3 z 3
1 2 3