Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233 Fokker E.V (D.VIII) - Cybernetyczna Gildia Strategów
[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     




Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

Zbrojownia

Fokker E.V (D.VIII)

Autor: Kamcio

Fokker E.V Samolot Fokker E.V był jednym z ostatnich myśliwców zaprojektowanym przez Niemcy w czasie pierwszej wojny światowej. Niestety został wprowadzony zbyt późno by mógł ujawnić wszystkie swoje zalety. Jednak mimo krótkiego czasu eksploatacji na frontach pierwszej wojny światowej dostał u aliantów przydomek "Latająca brzytwa".

Fokker E.V został skonstruowany w 1917 r przez Reinholda Platz'a. Był to jednomiescowy, zastrzałowy górnopłat, z klasycznym stałym dwukołowym podwoziem, o konstrukcji mieszanej. Produkcja seryjna została uruchomiona w 1918 roku. Po wprowadzeniu do służby wykryto w maszynie poważną wadę skrzydeł, będącą przyczyną kilku katastrof. Samolot popoprawieniu konstrukcji płata dostał oznaczenie D. VIII, lecz nadal często używano nazwy E.V.

Po zakończeniu I wojny światowej kilkanaście maszyn znalazło się na terenie polskim i służyło w polskich jednostkach. Samolot ten odegrał szczególną w naszym lotnictwa. Na maszynie tego typu por. pilot Stefan Stec po raz pierwszy wymalował biało czerwone szachownice, które później uznano za oficjalne barwy lotnictwa polskiego.

Fokkery E.V były używane w Polsce do końca 1920 r. Najbardziej zasłużyły się w czasie walk o Lwów w 1919.

  • Napęd: 9-cylindrowy silnik rotacyjny Oberrursel UR II o mocy 81 kW (110 KM)
  • Wymiary:
    • Rozpiętość skrzydeł: 8,46 m
    • Długość: 5,86 m
    • Wysokość: 2,82 m
    • Powierzchnia nośna: 10,7m2
  • Masa:
    • Masa własna: 385 kg
    • Masa startowa: 565 kg
  • Pułap: 6300 m
  • Prędkość maksymalna: 185 km/h
  • Czas lotu: 1,5 godziny