Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233
|
Zbrojownia Fokker E.III Autor: Szpila Był pierwszym, rasowym, niemieckim samolotem myśliwskim. Pojawił się na froncie zachodnim w sierpniu 1915 roku, stając się wkrótce postrachem alianckich pilotów. Fokker E.III nie był dobrym samolotem, jego osiągi można uznać za przeciętne. Swe duże sukcesy zawdzięczał przede wszystkim brakowi przeciwników. Największą zaletą tego samolotu był karabin maszynowy strzelający przez śmigło. Niskie osiągi i zawodność silnika nie wróżyły Fokkerowi zbyt długiej kariery. Wprowadzenie do walk francuskich samolotów Nieuport 11 i angielskich Sopwith "Pup" oznaczało zmierzch Fokkera. W połowie 1916 roku Fokkery E.III zostały wycofane z frontu zachodniego, a w grudniu tego roku w użyciu pozostały tylko nieliczne maszyny. Ich rolę przejęły Albatrosy, a później doskonałe Fokkery Dr.l i Fokkery D.VII. W sumie wyprodukowano około 270 sztuk samolotów Fokker E.III. Fokker E.III był średniopłatem o konstrukcji mieszanej. Miał kadłub spawany z rur stalowych i pokryty płótnem. Skrzydła o konstrukcji drewnianej były pozbawione lotek. Sterowanie samolotem odbywało się przez skręcanie całego płata. Skrzydło zostało usztywnione ośmioma linkami, z których cztery przymocowano do przedniego dźwigara oraz do kozłów nad i pod kadłubem. Pozostałe cztery linki zamocowano podobnie do drugiego dźwigara. Podwozie było złożone z rurek stalowych. Napęd samolotu stanowił silnik rotacyjny Oberursel UI 75 kW. Fokker E.III był uzbrojony w jeden zsynchronizowany karabin maszynowy Spandau 08/15, kal. 7,92 mm.
|