Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233 Messerschmitt Bf 109G-6 - Cybernetyczna Gildia Strategów
[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     




Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

Zbrojownia

Messerschmitt Bf 109G-6

Autor: Pawlo

Me-109 Jednomiejscowy myśliwiec Bf 109 Willy'ego Messerschmitta wykonał swój pierwszy lot we wrześniu 1935r. Wersja Bf 109B, napędzana silnikiem Junkers Jumo 210, została użyta w czasie wojny domowej w Hiszpanii. Na uzbrojenie Luftwaffe samolot został wprowadzony w 1937r. Następna wersja Bf 109C posiadała uzbrojenie wzmocnione do czterech karabinów maszynowych. W wersji Bf 109D, produkowanej w latach 1938-39, zastosowano silnik Daimler-Benz DB 601.

Pierwszym wariantem produkowanym w długiej serii był Bf 109E z silnikiem DB 601N oraz uzbrojeniem składającym się z 2 działek MG FF lub MG FFM kal. 20 mm i 2 k.m. MG 17 kal. 7,92 mm. W 1940r. produkowano wersje rozpoznawczą i myśliwsko-bombową. Bf 109E był zasadniczym typem myśliwca wykorzystywanym w latach 1939-40. Następna wersja Bf 109F napędzana początkowo silnikiem DB 601N, później DB 601E, w którym zastosowano system dopalania, była uzbrojona w szybkostrzelne działka MG 151 kal. 15 mm oraz 2 k.m. MG 17 kal. 7,92 mm. Obie wersje Bf 109E i Bf 109F produkowano również w wariantach dostosowanych do warunków tropikalnych, które były wykorzystywane w latach 1941-42 w Afryce Północnej. Wersja Bf 109G z silnikiem DB 605 pozostawała na uzbrojeniu od 1942 do 1945 r. i została wyprodukowana w największej ilości egzemplarzy. Niektóre warianty wersji Bf 109G uzbrojono w działko kal. 30 mm. Najszybszym wariantem był Bf 109G-10 (osiągał prędkość 690 km/h). Ostatnią wersją myśliwca produkowaną w dużej ilości był Bf 109K z silnikiem DB 605. Spośród pozostałych wersji warto wymienić Bf 109H operujący na wysokich pułapach oraz Bf 109T myśliwiec pokładowy.

  • Funkcja: jednomiejscowy samolot myśliwski
  • Napęd: silnik rzędowy Daimler-Benz DB 605A o mocy 1475 KM (1084 kW)
  • Osiągi:
    • prędkość max: 630 km/h na wys. 6600 m
    • czas wznoszenia na wys. 6000 m: 6 min.
    • pułap praktyczny: 11200 m
    • zasięg: 560 km
  • Masy:
    • własna: 2268 kg
    • max startowa: 3196 kg
  • Wymiary:
    • rozpiętość: 9,92 m
    • długość: 9,02 m
    • wysokość: 2,50 m
    • powierzchnia nośna: 16,05 m2
  • Uzbrojenie: 1 działko MK 108 kal. 30 mm; 2 działka MG 151/20 kal. 20 mm; 2 k.m. MG 131 kal. 13 mm