Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233
|
Zbrojownia P-39 Aircobra Autor: Tobi
P-39 zaczęto projektować w połowie 1936 r. Miał to być samolot osiągający prędkość 644 km/h. Silnik postanowiono umieścić w okolicy środka samolotu, miało to poprawić jego aerodynamikę - zmniejszając przekrój czołowy kadłuba. Pracę nad dokumentacją ukończono na początku 1937 r., do budowy prototypu przystąpiono 7 października. Otrzymał on oznaczenie XP-39, zaś nowa konstrukcja nazwę Aircobra. Aircobra była mało popularna wśród pilotów amerykańskich i brytyjskich ze względu na słabe osiągi w walce powietrznej, lecz nieźle sobie radziła jako szturmowiec. Sprawowała się kiepsko w powietrzu z powodu umieszczenia silnika za kabiną pilota. A wszystko to dlatego, żeby można było wstawić z przodu 37 mm działko AAC. Dopiero model P-63 Kingcobra został znacznie ulepszony. Około połowy z wyprodukowanych 9560 maszyn P-39 trafiło do ZSRR w ramach programu Lend-Lease.
|