Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233 B-25 Mitchell - Cybernetyczna Gildia Strategów
[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     




Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

Zbrojownia

B-25 Mitchell

Autor: IksTab

B-25 Mitchell Amerykański średni bombowiec. Jego produkcję rozpoczęto w VIII 1940r. Pierwszy lot seryjnego samolotu miał miejsce 19 VIII 1940r. Zbudowano łącznie ok. 10000 samolotów B-25. Większość z nich zakupiły USAF, resztę zaś US Navy, RAF (ok.800) i inni alianccy użytkownicy. Najsłynniejszą misją bojową B-25 był rajd na Tokio. W IV 1942r 16 samolotów B-25B wystartowało do lotu z pokładu lotniskowca "Hornet". Dowódcą formacji był ppłk James H. Doolittle. Maszyny biorące udział w tym locie miały usunięte wieżyczki strzeleckie i celowniki bombardierskie, przez co zaoszczędzono znacznie na masie. W ogonowych stanowiskach strzeleckich zamontowano drewniane kije, które imitując karabiny miały odstraszać amatorów łatwego łupu. Nalot na Tokio okazał się sukcesem, który znacznie podniósł morale Amerykanów, załamanych porażkami pierwszych miesięcy wojny.

Wszystkie warianty B-25 napędzane były parą silników Wright R-2600 różnych wersji o mocy od 1700 do 1850 KM każdy, a ich załogę stanowiło maksymalnie 5-6 osób. Masa całkowita, w mirę rozwoju maszyny zwiększała się od 12300 kg (B-25A) do 19000 kg (B-25J), co było wynikiem zwiększenia uzbrojenia i wyposażenia. Normalny zestaw podwieszany pod B-25J składał się z 6 226-kg lub 3-454-kg bomb. Podstawowe uzbrojenie strzeleckie stanowiło 7 karabinów kaliber 12,7mm (tzw. "półcalówek"). Dodatkowo można też było zamontować na burtach przedniej części kadłuba zasobniki z 4 karabinami strzelającymi do przodu. W stanowiskach bocznych znajdowały się jarzma, umożliwiające osadzenie kolejnych 2 karabinów. W wersji B-25J przeszklona kabina nawigatora mogła być zastąpiona przez zabudowany nos, mieszczący 8 "półcalówek". Zwiększyło to uzbrojenie strzeleckie do zatrważającej liczby 18 karabinów. Konfiguracja taka, udoskonalona jeszcze przez dodanie podskrzydłowych wyrzutni ośmiu rakiet kalibru 127mm, uczyniło z B-25J wyśmienity samolot szturmowy. Wersja ta okazała się bardziej skuteczniejsza od wcześniejszych B-25G i H, które uzbrojone były w działko kal.75mm oraz 14 karabinów kal. 12,7mm.

  • Dostawca: North American, USA
  • Funkcja: średni bobmowiec
  • Załoga: 5-6
  • Na wyposażeniu od: 1940


  • Napęd: 2 silniki Wright R-2600 o mocy od 1700 do 1850 KM każdy
  • Wymiary:
    • Rozpiętość skrzydeł: 20,61 m
    • Długość: 16,16 m
    • Powierzchnia nośna: 186 m2
  • Waga:
    • 12281 kg masa startowa
    • 9218 kg pusty
  • Prędkość max: 480 km/h
  • Zasięg: 4800 km z dodatkowymi zbiornikami paliwa