Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233 U-2/TR-1 - Cybernetyczna Gildia Strategów
[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     




Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

Zbrojownia

Lockheed U-2 / TR-1

Autor: MiW

W zasadzie pierwszy z samolotów rozpoznania dalekiego zasięgu z napędem odrzutowym. Stworzony na zamówienie USAF i CIA w 1953 roku jako samolot, który miał latać powyżej pułapu myśliwców i rakiet SAM. Latał nad ZSRR (także w innych rejonach świata) z takim przeświadczeniem aż do 1 maja 1960 roku, kiedy to samolot pilotowany przez Francisa Powersa spadł nad Swierdłowskiem. Zestrzelenie go można określić jako mieszankę przypadku, szczęścia i determinacji, ale jest to historia na dłuższe opowiadanie.

Istnieją (bądź istniały) następujące wersje (wszystkie rozpoznawcze):

  • U-2A: oryginalna, z oprzyrządowaniem rozpoznawczym z lat 50-tych
  • U-2B: wzmocniony kadłub i skrzydła, lepszy silnik
  • U-2C: wydłużony dziób i zwiększona ilość zabieranego sprzętu, większe zbiorniki paliwa, silnik J75-13B
  • U-2D: zmieniony przedział Q (specjalistyczne czujniki lub drugi członek załogi)
  • U-2E: ulepszone ECM
  • U-2F: możliwość tankowania w locie
  • U-2G i J: przystosowane do startu z lotniskowców
  • U-2R

W tych wersjach do początku lat 60-tych (rozpoczęcie prac nad SR-71) wyprodukowano 55 maszyn. W 1968 roku wznowiono produkcję jako U-2R. Miał on większą rozpiętość skrzydeł, dłuższy kadłub oraz podwieszane zbiorniki z wyposażeniem. Zbudowano 12 sztuk. Ostatnio istniejące samoloty zmodernizowano do standardu TR-1. Jest on cięższy od U-2R, ma wymienny dziób, różne rodzaje anten grzbietowych UHF, ECM, system radarowy ASARS (o syntetycznej aperturze) oparty na radarze bocznym UPD-X, a także (niektóre egzemplarze) w system namierzania emiterów (PELSS). Nowych samolotów w wersji TR-1A (jednomiejscowych) wyprodukowano 25, a TR-1B (dwumiejscowych) 2 sztuki.

Obecnie prowadzi się próby z zamontowaniemn silnika F101-GE-F29 (bez dopalacza) mającego zastąpić wysłużony J75.

  • Dostawca: Lockheed, USA (Skunk Works)
  • Funkcja: Rozpoznanie strategiczne na dużej wysokości
  • Załoga: 1
  • Pierwszy lot: 1953


  • Napęd: silnik J75-P-13B Pratt & Whitney o ciągu 7710 kG
  • Wymiary:
    • Rozpiętość skrzydeł: 31,4 m
    • Długość: 19,2 m
    • Wysokość: 4,9 m

  • Waga:
    • 18140 kg masa startowa
  • Pułap:
    • operacyjny: 20000 m
    • max: 27400 m
  • Prędkość max: 692 km/h
  • Zasięg: około 4000 km
  • Wyposażenie: systemy radarowe oraz ECM