Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233 PzKfw VI Tiger - Cybernetyczna Gildia Strategów
[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     




Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

Zbrojownia

PzKfw VI 'Tiger'

Autor: Radegast

PzKfw VI 'Tiger' Prace nad czołgiem ciężkim trwały w Niemczech od 1925 roku. Czołg ciężki Tiger przyjął swój pierwotny kształt 2 kwietnia 1942 roku, kiedy to do konkursu stanęły dwa prototypy. Na poligonie w Kętrzynie przedstawiono prototypy dr Porsche'a i Henschel'a. Wstępne próby wykazały różnice w prędkościach i manewrowości obu prototypów, ale dopiero w maju próby na poligonie w Berka, udowodniły przewagę czołgu Henschel'a nad zbyt skomplikowaną, a więc awaryjną, konstrukcją Porsche'a. Zwycięski czołg został skierowany do produkcji pod oznaczeniem PzKfw VI 'Tiger' Ausf H1 (po wprowadzeniu czołgów 'Tiger II' zmieniono oznaczenie na Ausf E). Czołg H1 napędzany był silnikiem Maybah HL 210 P 45 o mocy 650 KM. Produkcję rozpoczęto w zakładach Henschel i Kassel-Mittlefield i Wegman AG. W trakcie produkcji wprowadzono kilka modyfikacji wieży, między innymi umieszczono właz ewakuacyjny, zmieniono usytuowanie reflektorów i wyrzutników min przeciwpiechotnych oraz granatników dymnych, zmieniono także koła jezdne podwozia na całkiem stalowe.

  • Załoga: 5 osób
  • Masa całkowita: 56900 kg
  • Wymiary:
    • długość 8,450 m
    • szerokość 3,705 m
    • wysokość 3 m
  • Jednostka napędowa:
    • HL 210 P 45
    • HL 230 P 45 (Ausf E)
  • Prędkość maksymalna: 45,4 km/h
  • Zasięg maksymalny:
    • 100 km (droga)
    • 60 km (teren)
  • Opancerzenie: 200 - 100 - 30 mm
  • Uzbrojenie: armata KwK 36 L/56 8,8 cm