Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 3 in /home/lapti/ftp/strategie/keywords/keywords.php on line 229

Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 3 in /home/lapti/ftp/strategie/keywords/keywords.php on line 231

Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /home/lapti/ftp/strategie/keywords/keywords.php on line 232

Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/lapti/ftp/strategie/keywords/keywords.php on line 233
Hummer - Cybernetyczna Gildia Strategów
[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     




Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

Zbrojownia

Hummer

Autor: Konrad

Rodowód tego samochodu sięga roku 1903 kiedy firma Standard Wheel Company produkująca rowery postanowiła rozpocząć produkcję samochodów pod nazwą Overland Automotiv Division. W 1908 roku firmę przejął John North Willys. Dało to początek firmie Willys - Overland Company. Firma ta wyprodukowała w latach 40 ponad 350 tys. pojazdów typu jeep. W 1953 roku fimę kupił Kaiser Manufacturing Co. Połączone firmy od 1963 roku nosiły nazwę Kaiser Jeep Corp. Zakłady te stały się w 1970 częścią American Motors General.

W 1979 roku armia amerykańska ogłosiła konkurs na projekt wielozadaniowego pojazdu wojskowego. Konkurs wygrała firma AMG. Już w 1981 roku armia dostała do testów pierwsze modele somochodu HMMWV (pierwotna nazwa Hummera). W 1985 roku został podpisany kontrakt na 55 tys. samochodów. Hummer nie byłby taki znany gdyby nie operacja Pustynna Burza, poniewż pojawiał się w licznych relacjach TV.
W roku 1992 Renco Group rozpoczęła produkcję samochodu w wersji cywilnej, której cena wynosi od 60 do 90 tys. dolarów, a na samochód czeka się parę miesięcy.

Konstrukcja Hummera wykonana jest z aluminium. Zawieszenie wszystkich kół jest niezależne na poprzecznych wahaczach i śrubowych sprężynach. Ciekawym rozwiązaniem jest centralny system kontroli ciśnienia w ogymieniu. Pozwala on zmieniać ciśnienie w oponach w trakcie jazdy. Wewnątrz opon są zamontowane pierścienie które umożliwiają przejechanie 50 km z przestrzelonymi oponami. Opony mają średnicę 92 cm, szerokości 31 cm i jedno waży około 100kg. Są to opony GoodYear Wrangler MT z głebokim bieżnikiem przeznaczone do jazdy terenowej. Samochód wyposażony jest w hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami i wspomaganiem. Mogą być wyposażone w 3 lub 4 biegową, automatyczną skrzynię biegów z możliwością zablokowania mechanizmu róznicowego. Hummer z silnikiem diesla może pokonać wodę głębokości 75 cm a w wersji benzynowej 60 cm. W wersji wojskowej posiada 24 woltową instalację elektryczną. Występuje w następujących wersjach nadwozia: dwudrzwiowej z dachem twardym, czterodrzwiowej z dachem miękkim oraz jako kombi.

  • Ilość miesjc: 5
  • Napęd: diesel 6200 cm3, o mocy 150 KM
  • Moc/masa: 12,54KM/1000kg
  • Wymiary:
    • Długość : 457 cm
    • Szerokość: 216 cm
    • Wysokość: 176 cm
    • Prześwit: 40 cm
  • Masa: 2565 kg (pusty) / 3780 kg (max.)
  • Maksymalna prędkość jazdy: 105 km/h
  • Pojemność zbiornika: 95l + 64l rezerwy
  • Zużycie paliwa: 20l/100km
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 21 sek