Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233
|
Zbrojownia CH-47D Chinook - monografia Autor: Yankees CH-47D Unowocześnienie CH-47A obejmowało demontaż do samego kadłuba, naprawę i odnowienie, instalację dwóch silników turbowałowych Lycoming T55-L-712, wzmocnionej przekładni z wewnętrznym smarowaniem i chłodzeniem, kompozytowych łopat wirnika, nowej deski rozdzielczej dostosowanej do okularów noktowizyjnych (night vision goggles, NVG), nowego rezerwowego obwodu elektrycznego, modułowego systemu hydraulicznego, udoskonalonej awioniki i wyposażenia obronnego, rozrusznika Solar T62-T-2B zasilającego systemy hydrauliczne i elektryczne za pośrednictwem pomocniczej skrzynki napędu, punktowego tankowania ciśnieniowego i potrójnego zewnętrznego haka ładunkowego. Główną zmianę wyglądu zewnętrznego stanowi duży prostokątny wlot powietrza na krawędzi natarcia tylnego płata. Tworzywa kompozytowe stanowią 10-15% konstrukcji. Części pochodzą od około 300 dostawców. Przy ciężarze maksymalnym 22680kg CH-47D ma dwukrotnie większy udźwig od CH-47A. Wśród próbnych ładunków przewożono: holowaną haubicę M198 kalibru 155mm, 32 sztuki amunicji i 11-osobową załogę, co składa się na ładunek o wadze 9980kg; spychacz gąsienicowy D5 o wadze 11225kg na środkowym haku ładunkowym; pojemniki przewozowe US Army typu Milvan przy prędkości do 130 węzłów do siedmiu 1893-litrowych, 1587kg gumowych pojemników paliwowych na trzech hakach. Cztery egzemplarze CH-47D przebudowano w celu umożliwienia tankowania w powietrzu z samolotu C-130 przy prędkości do 120 węzłów w dzień i w nocy przy umiarkowanych zawirowaniach powietrza (zatwierdzono w lipcu 1988); grafitowy wysięgnik paliwowy u dołu prawej burty ma teleskopową rurę aluminiową umożliwiającą przepływ paliwa z prędkością 568 l/min i całkowite uzupełnienie paliwa w ciągu sześciu minut; dostawy dla US Army rozpoczęły się w lipcu 1988. Unowocześniony Chinook Program wyposażenia helikoptera w silniki o mocy 3729kW, łopaty i piasty wirnika nowego projektu i dodatkowe paliwo (MH-47E).
Charakterystyka:
Awionika:
|