Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233
|
Zbrojownia MIL Mi-28 Havoc Autor: Konrad Zwykła konfiguracja szturmowca ze stanowiskami załogi na niejednakowej wysokości w układzie "tandem", pierwotny trójpłatowy wirnik główny zastąpiony dwoma niezależnymi dwupłatowymi współosiowymi wirnikami przekoszonymi pod kątem 35°/145° - według nomenklatury amerykańskiej typ delta 3, powstała swoboda wahania pionowego zmniejsza obciążenie podczas lotu; zwiększoną zwrotność osiągnięto dzięki podwojeniu wychylenia zawiasów łopat głównego wirnika. Kabina obudowana jest pancerzem tytanowym i ceramicznym, a elementy przezroczyste są ze szkła pancernego, kluczowe elementy struktury osłonięte mniej ważnymi; pojedyńcze trafienie nie niszczy obu silników, kluczowe elementy są podwojone (oba zestawy są wyraźnie rozdzielone); pośrodku kadłuba liczne zbiorniki paliwowe z tworzywa samouszczelniającego się, otoczone powłoką kompozytową oraz zewnętrzną powłoką metalową; trafienie zbiornika paliwa kulą lub pociskiem z działka nie powoduje wybuchu, pożaru ani wycieku paliwa. Instalowane aktualnie działko kalibru 30mm jest identyczne z używanym przez pojazdy bojowe piechoty i używa tej samej amunicji, zacięć uniknięto przymocowując podwójne skrzynki amunicyjne po bokach działka, dzięki czemu obracają się one, podnoszą i opuszczają wraz z ruchami lufy. Przekładnia może działać bez smarowania 20-30 minut; główny wirnik obraca się z prędkością 242 obr./min, po zdemontowaniu łopat tylnego wirnika i skrzydeł helikopter może być przewożony przez samolot transportowy An-22 lub Ił-76. Kabina klimatyzowana i ciśnieniowa (hermetyczna), pod nadciśnieniem powietrza wylotowego silnika. Podwojony system hydrauliczny, ciśnienie 152 bary. Układ elektryczny prądu przemiennego 208V zasilany przez dwa generatory z sekcji pomocniczej przekładniowej w celu zapewnienia odpływu energii także podczas autorotacji. Standard lotu z niską prędkością, podający prędkość i dryf przy prędkości wzdłużnej od -50 do +70 km/h dzięki rurkom Pitota na końcach łopat głównego wirnika oraz przy prędkości +/- 70 km/h. Łopaty obu wirników odladzane są elektrycznie. Konwencjonalne oprzyrządowanie do lotu według wskazań przyrządów z automatyczną stabilizacją, automatycznym utrzymywaniem w zawisie, blokadą kierunku/zawisu podczas ataku; standardowe wyposażenie nawigacyjno-łącznościowe UHF/VHF; pilot dysponuje HUD-em oraz wyświetlaczem układu telewizyjnego; w dziobowej kopułce radaru nadajnik dla naprowadzania pocisków; systemy ostrzegania o promieniowaniu radarowym; małe oprofilowania anten systemu identyfikacji "swój/obcy" (IFF) po każdej stronie dziobu i ogona. Układ obserwacji bezpośredniej oraz dalmierz/znacznik laserowy znajdują się w podwójnie oszklonej wierzyczce nad działkiem, która może obracać się wraz z nim o +/- 110°; wycieraczka na szybie zewnętrznej chroni wewnętrzny płaski panel optyczny. Prototyp miał po bokach tej wierzyczki cylindryczne pojemniki dla kamery termowizyjnej oraz systemu wysokoczułej telewizji nocnej, dwa nieruchome detektory podczerwieni. Helikopter jest przystosowany do wykorzystania okularów noktowizyjnych.
|