Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233
|
Zbrojownia MIL Mi-2 Hoplite Autor: Konrad Mi-2 jest lekkim śmigłowcem zaprojektowanym w 1960 roku. Miał być następcą Mi-1 z dwoma silnikami turbinowymi. Nowe silniki wpłynęły na lepsze osiągi. Pierwszy lot odbył się w 1961 r. Od roku 1963 rozpoczęły się dyskusje na temat produkcji śmigłowca w Polsce. W 1964 roku podpisano umowę o produkcji helikoptera w zakładach PZL Świdnik (silnik GTD 350 i przekładnie-WSK Rzeszów, elementy hydrauliki i systemy regulacyjne układów paliwowych WSK Wrocław). Pierwszy lot śmigłowca zmontowanego w Polsce z części sprowadzonych z ZSRR miał miejsce 26.08.1965. Lot śmigłowca zbudowanego z polskich części odbył się 4.11.1965r. Początkowo wszystkie egzemplarze trafiały do ZSRR. Powstało wiele wersji śmigłowca: rolnicza, sanitarna, transportowa, arktyczna telewizyjna i szkoleniowa. Pierwsze projekty na temat wykorzystania Mi-2 w celach wojskowych powstały na przełomie lat 60 i 70. Pierwsze egzemplarze otrzymały 49 i 56 Pułk Lotnictwa Wojsk Lądowych. Śmigłowce te brały udział w ćwiczeniach "Tarcza 76". W latach 1990-1991 rozbrojono wszystkie śmigłowce na podsawie traktatu o redukcji uzbojenia konwencjonalnego. Jednak póżniej okazało się, traktat nie obejmował śmigłowców o niewielkich możliwościach bojowych i ponownie pojawiły się w armii. Konstrukcja duralowa, półskorupowa. Układ jednowirnikowy. Wirnik nośny trójpłatowy o łopatach metalowych wyposażonych w instalację przeciwoblodzeniową, śmigło ogonowe dwułopatowe. Dwa silniki turbinowe GTD-350 (lub GTD-305p) umieszczone równolegle nad kabiną pracujące na wspólną przekładnie. Pomiędzy wlotami silników wloty klimatyzacji i wentylatora chłodnicy oleju. Rury wylotowe silników po bokach. Podwozie stałe, dwukołowa goleń przednia, dwie jednokołowe główne oraz płoza na belce ogonowej. Gumowy zbiornik paliwa na 600l pod podłogą kabiny, po bokach na zewnątrz można zamontować dwa dodatkowe zbiorniki po 238 litrów. Standardowe wyposażenie w nadajniki HF, VHF, żyrokompas, radiokompas i radiowysokościomierz. Załoga 1 osoba - pilot siedzący po lewej stronie z przodu kabiny, 8 pasażerów lub 700 kg ładunku.
|