Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233 Sikorsky CH/MH-53 - Cybernetyczna Gildia Strategów
[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     




Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

Zbrojownia

Sikorsky CH/MH-53E

Autor: Konrad
współpraca: PopeCorn

Wersje:

  • CH-53E Super Stallion
  • MH-53E Sea Dragon (Smok morski)

CH-53E Super Stallion CH-53E Super Stallion - Używany przez piechotę morską podczas desantów, do przewozu ciężkiego wyposażenia i uzbrojenia oraz transportu uszkodzonych samolotów, a także przez marynarkę do "zaopatrzenia pionowego" oraz wycofywania uszkodzonych samolotów z lotniskowców; wszedł do służby w rejonie Morza Śródziemnego latem 1983 roku w HC-4 w Sigonella (Włochy); stacjonuje także w HC-2 w Norfolk (Virginia) oraz przy dywizjonach piechoty morskiej nr HMH-361, HMH-465 i HMH-466 w Tustin (Kalifornia), HMH-461 i HMH- 464 w New River, (Północna Karolina), plus szkoleniowy HMT-302 w Tustin. Szczegółowy opis dotyczy CH-53E, ale może się odnosić także do MH-53E z wyjątkiem zaznaczonych przypadków.

CH-53E Super Stallion Planowane modyfikacje CH-53E obejmują kompozytowe łopaty wirnika ogonowego, wzmocnione silniki GE T64-416, system nawigacyjny Omega, system ostrzegania o bliskości ziemi, system obserwacji nocnej, udoskonalony system obsługi wewnętrznego ładunku, system ostrzegania o pociskach, zasobniki folii i flar, azotowe zasilanie systemu paliwowego i możliwość wypełniania systemu hydraulicznego wewnątrz przedziału ładunkowego. CH-53E może zostać wyposażony w pociski powietrzepowietrze (samoobrona); wstępne próby z pociskami AIM-9 Sidewinder przeprowadzono w Ośrodku Testów Powietrznych Marynarki w Patuxent River (Maryland). Do stycznia 1993 dostarczono 131 egzemplarzy.

Pełno wymiarowy program opracowania systemu obserwacji nocnej (helicopter night vision system, HNVS) dla CH-53E rozpoczęły się w czerwcu 1986, we współpracy z Northrop Electro-Mechanical Division; HNVS zawiera system obserwacji nocnej (PNVS) firmy Martin Marietta oraz zintegrowany hełmowo - ekranowy system obserwacyjny Honeywell (IHADSS) z zastępczego egzemplarza szkoleniowego Bell AH-1S; HNVS umożliwi działanie na małych wysokościach w nocy i w trudnych warunkach pogodowych; próby naziemne rozpoczęły się w 1988 roku; ocena działania - w sierpniu 1989. Zmiany na niewielką skalę zostały zatwierdzone w 1993 roku, podpisano kontrakt z EER Systems na instalację kamery termowizyjnej Hughes AN/ AAQ-16B, radaru dopplerowskiego Teledyne Ryan Electronics AN/APN-217 oraz systemu nawigacyjnego Rockwell Collins GPS 3A; całkowita liczba zmodyfikowanych egzemplarzy ma wynosić 24.

MH-53E Sea Dragon MH-53E Sea Dragon (Smok morski) - Helikopter do zwalczania min, który może holować po powierzchni wody pojemnik hydropłatowy zawierający czujniki mechaniczne, akustyczne i magnetyczne; tankuje prawie 3785 litrów dodatkowego paliwa w powiększonych kompozytowych pływakach; udoskonalone systemy hydrauliczne i elektryczne; systemy pól minowych, nawigacji i automatycznego sterowania lotem z automatycznymi trybami holowania, przejścia w zawis i wyjścia z zawisu. Możliwe jest tankowanie w locie (podczas zawisu).

Charakterystyki ogólne - W pełni przegubowy siedmiołopatowy wirnik główny z 14 skrętem łopat; hydrauliczne wychylanie łopat głównego wirnika, dźwigar ogonowy zgina się automatycznie w stronę prawej burty; czterołopatowy wirnik ogonowy jest nachylony pod kątem 20 na stronę lewej burty, aby zapewnić dodatkową siłę nośną i zwiększyć maksymalną ładowność; łamany, usztywniony wspornikami statecznik ogonowy; standardowy hamulec wirnika; kadłub przystosowany do uderzeń ładunku z siłą 20g w pionie i 10g w poziomie.

Systemy: Automatyczny system kontroli lotu Hamilton Standard, wykorzystujący dwa pokładowe komputery i czteroosiowego autopilota. Od końca 1993 odbywają się próby zmodernizowanych egzemplarzy, wyposażonych w cztery kwadratowe wyświetlacze kolorowe Canadian Marconi CM A-2082 o przekątnej 15cm, związane z systemem GPS, dopplerem i AHRS; instalacja - Teledyne Ryan.

  • Dostawca: Sikorsky, USA
  • Funkcja: Trzysilnikowy helikopter do transportu ciężkich ładunków
  • Załoga: 3
  • Na wyposażeniu od: 1966 r.


  • Napęd: 2 turbośmigłowe silniki General Electric T64-GE-413 o mocy 3925 kM każdy
  • Wymiary:
    • Rozpiętość łopat: 24,08 m
    • Długość: 19,30 m
    • Wysokość: 5,32 m

  • Waga: 31640 kg max. masa startowa

  • Pułap:
    • operacyjny: 6400 (CH-53) / 5640 (MH-53E) m
    • zawisu: 3520 m
  • Prędkość max: 315 km/h
  • Max.prędkość wznoszenia: 762 m/min
  • Zasięg: 413 km