Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
Zbrojownia Sikorsky CH/MH-53E Autor: Konrad
![]() Wersje:
Pełno wymiarowy program opracowania systemu obserwacji nocnej (helicopter night vision system, HNVS) dla CH-53E rozpoczęły się w czerwcu 1986, we współpracy z Northrop Electro-Mechanical Division; HNVS zawiera system obserwacji nocnej (PNVS) firmy Martin Marietta oraz zintegrowany hełmowo - ekranowy system obserwacyjny Honeywell (IHADSS) z zastępczego egzemplarza szkoleniowego Bell AH-1S; HNVS umożliwi działanie na małych wysokościach w nocy i w trudnych warunkach pogodowych; próby naziemne rozpoczęły się w 1988 roku; ocena działania - w sierpniu 1989. Zmiany na niewielką skalę zostały zatwierdzone w 1993 roku, podpisano kontrakt z EER Systems na instalację kamery termowizyjnej Hughes AN/ AAQ-16B, radaru dopplerowskiego Teledyne Ryan Electronics AN/APN-217 oraz systemu nawigacyjnego Rockwell Collins GPS 3A; całkowita liczba zmodyfikowanych egzemplarzy ma wynosić 24.
Charakterystyki ogólne - W pełni przegubowy siedmiołopatowy wirnik główny z 14 skrętem łopat; hydrauliczne wychylanie łopat głównego wirnika, dźwigar ogonowy zgina się automatycznie w stronę prawej burty; czterołopatowy wirnik ogonowy jest nachylony pod kątem 20 na stronę lewej burty, aby zapewnić dodatkową siłę nośną i zwiększyć maksymalną ładowność; łamany, usztywniony wspornikami statecznik ogonowy; standardowy hamulec wirnika; kadłub przystosowany do uderzeń ładunku z siłą 20g w pionie i 10g w poziomie. Systemy: Automatyczny system kontroli lotu Hamilton Standard, wykorzystujący dwa pokładowe komputery i czteroosiowego autopilota. Od końca 1993 odbywają się próby zmodernizowanych egzemplarzy, wyposażonych w cztery kwadratowe wyświetlacze kolorowe Canadian Marconi CM A-2082 o przekątnej 15cm, związane z systemem GPS, dopplerem i AHRS; instalacja - Teledyne Ryan.
|