Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 229 Warning: pg_result(): Unable to jump to row 0 on PostgreSQL result index 5 in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 231 Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: syntax error at end of input LINE 1: ...wiadomosci) as ilosc FROM wiadomosci WHERE id_main_parenta= ^ in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 232 Warning: pg_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/home/lapti/domains/strategie.com.pl/public_html/keywords/keywords.php on line 233 Tu-95MS Bear - monografia - Cybernetyczna Gildia Strategów
[rysunek] [rysunek]  
Logo Mapa

  [rysunek]  
Strona główna
Autorzy
O stronie
Regulamin
Pobór
Faq
Stratedzy
  
Aktualności
Akademia
Taktyka i strategia
Armie świata
Technika
Zbrojownia
Słynne postacie
Odznaczenia
Terroryzm
Galeria
Kantyna
Leksykon
Biblioteka
Forum dyskusyjne
Linki
 
     




Copyright © 1997 - 2002
Cybernetyczna Gildia Strategów.

Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Hosting: Dualcore.pl

Sponsor:
Program do pożyczek

Blog technologiczny

Zbrojownia

Tu-95 MS (Bear-H)

Autor: Sieniel

TU-95 Konstrukcja turbośmigłowego Tu-95 powstała na początku lat 50-tych w OKB - Tupolewa. Przeznaczony jest do wykonywania uderzeń rakietowo - bombowych na cele umieszczone na głębokościach strategicznych. Pierwszy prototyp oblatano w 1953 r., a drugi rok później. Do uzbrojenia wojsk pierwsze maszyny, które oznaczono Tu-95 weszły w 1955 r. Były to klasyczne bombowce dalekiego zasięgu, przystosowane do przenoszenia broni jądrowej. Obok bombowca M-4 stanowiły podstawowe wyposażenie Lotnictwa Dalekiego Zasięgu (Awiacja Dalniewo Diejstwia) Sił Powietrznych ZSRR. W toku produkcji samolot poddawano wielokrotnej i ciągłej modernizacji. Na przestrzeni 40 lat powstało kilkanaście wersji Tu-95 o różnych przeznaczeniu. Zbudowano szereg typów nosicieli rakiet : Tu-95K, Tu-95K-22, Tu-95K-26 oraz Tu-95M-55 (Tu-95MS-6, Tu-95MS-16); wersji rozpoznawczych Tu-95MR, Tu-95RC oraz ZOP: Tu-142 różnych modyfikacji. Ostatnią wersją wytwarzaną seryjnie, której produkcję wznowiono po piętnastoletniej przerwie, był bombowiec - nosiciel pocisków manewrujących H-55 - Tu-95 MS (88 szt. do 1988 r.).

Ogółem zakłady lotnicze w Kujbyszewie i Taganrogu zbudowały około 370 szt. wszystkich Tu-95 i Tu-142. W 1976 r. na seryjnym samolocie Tu-95M testowano nowoczesne pociski samosterujące typu H-55. Samolot oznaczono Tu-95M-55 i po zakończeniu prób postanowiono dokonać znacznej modernizacji nosiciela (samoloty Tu-95M powstały na przełomie lat 50-tych i 60-tych, dlatego też posiadały wtedy dość wysłużoną konstrukcję). W tym celu wznowiono produkcję seryjną samolotu Tu-95 w zakładach lotniczych w Kujbyszewie. Prototyp zmodernizowanego bombowca wykonano na bazie samolotu Tu-142 w zakładach w Taganrogu. Oblotu nowej wersji oznaczonej Tu-95MS dokonano w sierpniu 1979 r. Kilkuletnia produkcja seryjna pozwoliła wyposażyć kilka jednostek w samoloty Tu-95MS. Powstały dwie podstawowe wersje bombowca różniące się między sobą wariantem uzbrojenia: Tu-95MS-6 (nosiciel 6 pocisków H-55), oraz Tu-95MS-16 (nosiciel 16 rakiet ). Według oficjalnych danych wyprodukowano około 90 egzemplarzy samolotów Tu-95MS.

Tu-95MS jest czterosilnikowym, turbośmigłowym bombowcem strategicznym o konstrukcji całkowicie metalowej. Załogę samolotu stanowi siedmiu ludzi: dwóch pilotów, dwóch nawigatorów, inżynier pokładowy, operator systemów łączności oraz strzelec ogonowy. Kadłub półskorupowy, podzielony na trzy hermetyzowane przedziały. Przednia część mieści kabinę załogi oraz stację radiolokacyjną z wyposażeniem do tankowania w powietrzu. W środkowej rozmieszczona jest komora bombowa mieszcząca uzbrojenie a w dalszej części przedziały z paliwem oraz - w części ogonowej - stanowisko strzeleckie. Na skrzydłach rozmieszczono 4 zespoły napędowe w postaci silników turbośmigłowych z przeciwbieżnymi śmigłami czterołopatowymi. Silniki konstrukcji Kuzniecowa typu NK-12MW o mocy 11 033 kW każdy. Podwozie trójpodporowe - przednie z podwójnymi kołami, główne wyposażone w czterokołowe wózki chowane w gondole silnikowe. W komorze podwozia przedniego znajduje się wejście do kabiny załogi. Samolot wyposażono w radiotechniczne systemy nawigacyjne, pełny zestaw przyrządów pilotażowo-nawigacyjnych i system łączności satelitarnej.